Frokost ordning - vi spiser sammen

Tilbud om frokostmåltid:

Alle børn skal ifølge loven tilbydes et sundt frokostmåltid i deres daginstitution. Frokostmåltidet skal som udgangspunkt betales af forældrene. Kolding Kommune yder friplads og søskendetilskud af udgiften til frokostordningen på samme måde som den øvrige forældrebetaling.

Forældregruppen skal hvert andet år tage stilling til, om deres institution skal fravælge at tilbyde et sundt frokostmåltid.

SanseSlottet har forældrene besluttet at alle børn skal have frokostmåltid.

Det betyder at der i køkkenet tilberedes mad til alle børn (forældre betalt) er ud over får børnene formiddagsmad og eftermiddagsmad.
Madordning

Børnene får formiddagsmad, frokost og eftermiddagsmad. Måltidet er tilberedt ud fra, de kostanbefalinger sundhedsstyrelsen anbefaler til børn mellem 0-6 år. Måltidet er ligeledes tilberedt ud fra, at det skal stimulere og udfordre børnenes syn og - smagssanser.

Det at spise et måltid mad sammen, betragter vi, som en pædagogisk aktivitet. Vi forholder os derfor både til læreplanstemaerne og husets værdier i spiseaktiviteten.

Børnene dækker selv bord, hvor vi snakker om hvem vi er i gruppen i dag, vi snakker også om hvor mange glas, tallerkner mm vi skal bruge. I vuggestuen, går barnet rundt og deler tallerkner ud til hvert barn, det giver mulighed for at udvikle sig motorisk og øve sig i udholdenhed.