Hvordan fejrer vi fødselsdage i SanseSlottet

Børnehaven:
Det at have fødselsdag er en stor begivenhed. Det skal naturligvis fejres. På selve dagen hejser vi flaget på legepladsen sammen med barnet, og der synges fødselsdagssang til samling. Fødselsdage fejres gruppevis. Jeres familie er naturligvis altid velkomme til, at blive her og fejre dagen sammen med barnet. Hvis I vil afholde barnets fødselsdag hjemme, kommer vi gerne på besøg i det omfang, det kan lade sig gøre. Hvis I inviterer hjem, bestemmer I selv, hvad I vil servere, men vi vil opfordre jer til at begrænse de sukkerholdige produkter og gerne undlade slik. Hvis vi inviteres uden madpakker, skal det selvfølgelig være et mættende måltid børnene får. Hvis I er i tvivl spørg personalet. Vælger I at holde barnets fødselsdag i SanseSlottet, må I gerne medbringe mad, frugt og grønt. Medbringer I frugt og grønt, skal vi nok søger for at vaske, skrælle, skære o.s.v. Igen vil vi gerne opfordre jer til at begrænse de sukkerholdige produkter, altså undlade slik.

Vuggestuen:
Vi tager ikke hjem til fødselsdag, men fejrer dagen i SanseSlottet. Vuggestuegrupperne samles, og der synges fødselsdagssang for fødselsdagsbarnet/børnene. Derefter samles børn og personale i deres egne grupper og får formiddagsmad, som er fødselsdagsboller og smoothies . Køkkenet står for maden. I er naturligvis altid velkomne til at deltage til fødselsdagen. Invitationer og gaver. Invitationer til private fødselsdagsfester må ikke uddeles i institutionen, men skal sendes hjem til de børn, der skal inviteres. Vi vil også gerne have os frabedt, at der uddeles gaver børnene imellem.