Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Værkstedet

Der er tænk i mange forskellige læringsmiljøer og Værkstedet er indrettet så børnene får de bedste betingelser for æstetiske processer.  Der indrettes efter de behov børnegruppen bl.a. med flytbare vægge som kan opdele Værkstedet mere fleksibelt.

Værk Pano

Der tænkes rum i rummet eller rummet som den tredje pædagog, jf. Reggio Emilia-pædagogikken hvor sammenhæng mellem arkitektur og pædagogisk praksis tillægges stor betydning.

Der er tænkt i tilgængelige materialer, børnene kan få fingre i, fx:

  •    -· Papir i formater og størrelser

  • ·         Andre materialer, der kan tegnes og males på, fx plastik, pap, papkasser, stof, osv.

  • ·         En mangfoldighed af ting – gerne genbrugsmaterialer, paprør, mælkekartoner, skotøjsæsker, kaffefiltre, etc.

  • ·         Andre materialer, der kan pirre sanserne, vand, sand, ler, sæbe, olie, krydderier, mel, kartoffelmel, etc.

Tilgængelige redskaber, børnene kan få fingre i, fx

  • ·         Sakse, små/store pensler, linealer, hullemaskiner, hæftemaskiner….

  • ·         En stor palet af farver og tegneredskaber, fx tusser, sprittusser, farveblyanter, blyanter, kul, pensler, oliepastel, akrylmaling i primærfarverne

  • ·         Tape, malertape, limstifter, lim, limlak, etc.

Tilgængelige voksne